czwartek, 16 stycznia 2014

Projektowanie z dala od komputera, czyli kolorowe techniki UX

Tym razem troszkę z innej strony. Wczoraj bowiem miałam przyjemność wziąć udział (i zabrać głos) w spotkaniu szczecińskich Geek GirlsCarrots. O czym mogłam mówić, jeśli nie o UX? W związku z tym, że temat jest dość abstrakcyjny, nawet dla wielu osób zajmujących na co dzień się branżą IT, wybrałam jedno z lżejszych zagadnień, czyli „papierowe” i kolorowe techniki, które praktykować można bez włączania komputera.


Opowiedziałam o fenomenie filozofii user experience design, którą właściwie można traktować bardziej jak strategię niż technologię. Ze względu na ograniczenie czasowe, do prezentacji wybrałam zaledwie 4 metody: design studio, sketchboard, card sorting i paper prototyping.


Podobały mi się strasznie powiększające się oczy słuchaczy, którym ktoś (notabene ja) implikował, że zabawa kolorowymi karteczkami i kredkami może poprawić efektywność projektowania. To może faktycznie wydać się dziwne, że w czasach, kiedy panuje powszechne przekonanie, że nie ma nic lepszego niż wszelkiego rodzaju komputerowe techniki, czy analizy, UX-owcy proponują powrót do starych i to w dodatku dość dziecinnych metod. Najważniejsze jednak, że to działa. Popatrzcie, posłuchajcie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz