czwartek, 2 stycznia 2014

Techniki UX: sketchboard

Ta technika to kolejny pretekst, by akt tworzenia i projektowania na chwilę odsunąć od komputera. Najważniejszy jej element to duży kawałek papieru (około 2 – 3 metry) i możliwość przyczepienia go do ściany. Resztą akcesoriów może być wszystko, co mamy pod ręką – od kolorowych post-itów, karteczek, taśmy klejącej, markerów, na „czarno-białych” długopisach i ołówkach kończąc. Za ich pomocą wszelkie pomysły i alternatywy należy przenieść na papier. Całość warto konstruować w taki sposób, by pozycję poszczególnych elementów dało się swobodnie zmieniać, a w razie potrzeby cały sketchboard zdjąć ze ściany i przenieść do innego pokoju.


Taka z pozoru radosna i niezobowiązująca twórczość pozwala przede wszystkim na uporządkowanie i zebranie informacji w jednym miejscu, generuje sporo pomysłów i inspiracji w krótkim czasie, a przy okazji daje możliwość sprawdzenia i oceny istniejących koncepcji nawet przez nie-techniczną część teamu. Zatem analogowe techniki low-fi (niskiej wierności), takie jak ta, sprawdzają się szczególnie przed rozpoczęciem tworzenia prototypu. Istotne jest również, aby budowanie struktury projektu zacząć od samego początku, uwzględniając jednak elastyczność i możliwość wprowadzania zmian.


Dzięki powstającym szkicom makiet, nanoszonym na sketchboard komentarzom i notatkom oraz dyskusjom prowadzonym nad nimi, technika ta daje możliwość lepszego zrozumienia, uchwycenia kontekstu projektu i wypracowania najlepszej koncepcji.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz